dilluns, 28 de maig del 2012

And the winner is....

Vaig entrar en això dels blocs farà uns tres anys, a partir de la curiositat que em despertà el bloc d'en Sorro, un company de coral i, com he anat descobrint amb el temps, company també d'altres inquietuds. Fins aquell moment no sabia ben bé per a què deuria servir això dels blocs, però a partir d'aquell moment vaig començar a interessar-m'hi. El primer bloc que vaig fer, i que encara funciona, el vaig fer amb finalitats professionals. És un bloc a través del qual pretenia -i pretenc- que els meus alumnes i jo poguéssim seguir en contacte més enllà de l'horari estricament escolar, donant-los una eina per treballar a casa i comunicar-se; alhora, serveix per donar a conèixer algunes de les coses que fem en el nostre quefer diari escolar. 
Més endavant va venir un segon bloc. En aquest cas va néixer per a donar a conèixer les excursions que, amb una colla d'amics, intentem fer d'una manera més o menys sistemàtica. Volíem difondre-les de manera que es convertís en una eina per tal que qualsevol persona interessada pogués realitzar-les pel seu compte, oferint cartografia, imatges i descripcions com a nosaltres ens hauria agradat trobar.
Finalment va néixer aquest bloc que llegiu ara. Se'm va ocórrer de fer-lo com a extensió d'aquells comentaris i recomanacions que es fan amb els amics i els companys de llibres, pel.lícules, obres de teatre...
Fa cosa d'un mes vaig veure, visitant altres blocs, que corrien uns premis anomenats Liebster, que atorguen els blocaires a d'altres blocaires. De primer me'n vaig malfiar: quina mena de rerefons hi deuria haver? Si entraves dins d'aquest joc piramidal, estaries controlat per l'MI6, per Spectra, per Maxwell Smart? Per altra banda, em feia pensar en aquells terribles correus que temps enrere arribaven irremeiablement i que acabaven amb amenaces apocalíptiques: Fulanet va seguir la cadena i l'endemà li va tocar la rifa; en canvi, a Menganet, que no en va fer cas i la va trencar, li va caure una pedregada a l'ull de poll. Malgrat aquesta desconfiança, però, hi havia un raconet on pensava, encara que no m'ho vulgui reconèixer, que, ostres, a veure si algú es recorda de mi. Diguem-ne que les prevencions anteriors tenien una mica d'allò de la faula, aquella que diu allò de que com que no les puc haver, dic que són verdes.
En fi, que resulta que des del bloc Cine Fòrum l'amic Albert ha tingut la gentilesa de nomenar Estació de Servei com a bloc premiat. Abans que res, moltes gràcies.
No ens enganyem: escrivim blocs per a ser llegits, i ens agrada agradar. No hi ha millor compensació pel blocaire que rebre comentaris (i veure que el nombre de visites augmenta). Així, doncs, res de fer-me l'estret. Ara, seguint les bases de l'original premi, haig de triar cinc blocs més a qui, des del nostre, concedir el premi. No és tasca fàcil: uns ja el tenen; uns altres depassen el màxim de 200 seguidors que la convocatòria exigeix. Pot ser fins i tot que algú se senti incòmode davant d'una nominació d'aquest tipus. Si aquest és el cas, espero que em sabreu disculpar i que ningú se senti obligat a res. 
Els blocs als quals m'agradarà atorgar el premi són:
. La bitàcola de Xavier Díez. Perquè, tal com diu ell, és una eina de resistència passiva davant l'autoritat incompetent.
. Lectures de l'Espolsada. Bloc literari des de la llibreria, de la passió per la literatura, per difondre, per llegir.
. Macondo, perquè, tal i com diu el subtítol, és literatura de la vida.
. Pensaments de colors de mestr@. Perquè és un bloc amic des del qual una mestra, una mare, una dona, obre el cor amb sinceritat i sensibilitat.
. Afotografias. Per la seva originalitat i qualitat, en relacionar imatge i text. Hi ha aquelles fotografies que a mi m'agradaria fer.
Les bases són:

1.- copiar i enganxar el logo del premi al bloc, i enllaçar al blocaire que t’ho ha otorgat.
2.- nominar als teus 5 blocs favorits (han de tenir menys de 200 seguidors) i deixar un breu comentari en els seus blocs per fer-los saber que han rebut el guardó.
3.- demanar i esperar que aquests blocaires passin el guardó a altres 5 blocs.

6 comentaris:

  1. Altre cop moltes felicitats pel guardó ben merescut, i per partida doble i repicó....

    ResponElimina
  2. T'agraeixo el detall, ja he fet els deures. Moltes gràcies Jordi.

    ResponElimina
  3. Estimat Jordi. T'agraeixo moltíssim aquest detall amb el meu blog. Crec que ets el meu únic visitant! :) Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Jordi per aquest premi al meu humil blog, que va i ve segons l'estat d'ànim de l'autora. Estic molt contenta i deseguida intentaré posar-m'hi en això dels blogs premiats. Ja saps que és el germà petit del blog de tractors,però no per això menys estimat perquè eés el més personal. Sempre pensava que si algun dia ens arribava algun d'aquests premis que corren per la xarxa el primer se l'enduria el germà gran: http://lostractoresantiguos.blogspot.com.es/ però m'agrada molt que sigui pensaments de colors de mestr@ que encara és jove i li queda molt per aprendre...

    ResponElimina