diumenge, 6 d’octubre del 2013

Coral Glynn

Peter Cameron
Libros del Asteroide
Coral Glynn és una infermera que troba feina per tenir cura d'una senyora gran, malalta, que viu amb el seu fill en una casa de camp anglesa.
La Coral Glynn és un personatge si més no desconcertant, amb aparença de perdut, sense trobar el seu lloc al món i que sembla moure's només atenent a allò més immediat. La història narrada és la de la seva estada a la casa dels Hart, una estada que ve precedida per una fosca història que només queda lleument apuntada i que té un pes essencial en el capteniment de la infermera. L'ambient en què es desenvolupa la història (situada poc després de la segona guerra mundial), l'entorn, una petita comunitat rural del nord d'Anglaterra, afavoreixen l'opció estilística de l'autor, un estil costumista només esquitxat esporàdicament per algun estirabot que, potser, en trenca l'harmonia. L'estil ens porta, visualment, a imaginar-lo fàcilment traslladat a la televisió en forma d'una d'aquestes sèries britàniques formalment tan perfectes.
El problema amb el que m'he trobat amb la novel·la suposo que deu ser d'empatia amb la intencionalitat de l'autor. Em va passar amb la seva novel·la més coneguda, Algún dia este dolor te será útil, i m'ha tornat a passar ara. Són novel·les ben escrites però que no han aconseguit enganxar-me. Per què? Jo diria que es tracta d'històries que no m'han absorbit, que, per dir-ho amb més contundència, no m'han interessat. Del personatge protagonista d'aquesta novel·la, potser el que més m'agrada és la descripció de com la vida se li llença al damunt: "El mundo pasaba muy deprisa. Si lo mirabas directamente, de lado, no era más que un borrón; la única forma de verlo era mirar al frente para ver cómo se avecinaba. Pero desaparecía en cuanto llegaba". Ben escrit, no diré pas el contrari, però no m'ha interessat. Ho sento, Peter Cameron.

2 comentaris:

  1. Cal dir que Peter Cameron és un autor gai. Quan més em va interessar va ser a la realista "The Weekend". Si intenta fer concessions, no en responc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquest cas, el tema homosexual surt de refilada però en canvi té un paper important en la direcció que prenen els fets

      Elimina